×
×

نمایندگان، کارمند رئیس مجلس نیستند!

  • 28 اردیبهشت 1403
  • 156 بازدید
  • 0
  • روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در گفتگو با اخبار مجلس: – مجلس ما، مجلس شورا است و ریاست باید با شور و تضارب آرا و مشورت انتخاب شوند و نه تنها نباید بر مبنای مناسبت های حزبی و باندی و لابی باشد بلکه باید بر اساس شایستگی و توانمندی باشد. – هیئت […]

    نمایندگان، کارمند رئیس مجلس نیستند!
  • روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در گفتگو با اخبار مجلس:
    – مجلس ما، مجلس شورا است و ریاست باید با شور و تضارب آرا و مشورت انتخاب شوند و نه تنها نباید بر مبنای مناسبت های حزبی و باندی و لابی باشد بلکه باید بر اساس شایستگی و توانمندی باشد.

    – هیئت رئیسه باید بتواند به صحن برنامه قابل رصد ارائه کند. لذا نباید بر اساس شخصیت های کاریزمایی فکر کنیم.

    – در بسیاری از کشورها رییسِ مجلس در حد یک اسپیکر است نه بیشتر اما در کشور ما رییس مجلس نه تنها صرفا یک سخنگو نیست بلکه مقام ریاست یک هماهنگ کننده است و باید آیین نامه را پیاده کند تا مجلس قوی بسازد.

    – البته باید در نظر داشت که تاکید بر صرف هیئت رئیسه، باعث تضعیف مجلس می شود. باید عموم نمایندگان در مجلس در قالب کمیسیون‌ها و فراکسیونها فعالیت کنند! نه اینکه رییس و هیئت رئیسه کار کند و نمایندگان در حاشیه باشند…

    – در ترکیبی که در مجلس دوازدهم ایجاد شده باید ریاست از جایگاه غیر موجه دور شود و در حدود آیین نامه باشد و نمایندگان نباید کارمند رئیس و هیئت رئیسه تلقی شوند، این اشتباه محض است. مجلس یک سازمان هرمی نیست.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *