×
×

لزوم تمرکز دبیرخانه مناطق آزاد در ریاست جمهوری

  • 02 آبان 1402
  • 79 بازدید
  • 0
  • نکات دکتر ایزدخواه در دیدار با دبیر شورایعالی مناطق آزاد: 🔺رویکرد دکتر عبدالملکی در تمرکز بر تحول سرمایه گذاریها در مناطق آزاد، قابل دفاع است و طرح مبتکرانه بسته‌های سرمایه‌گذاری و مجوزهای بی‌نام می‌تواند تحول آفرین باشد. 🔺 ضرورت دارد برخی سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق آزاد از دید ملی طراحی شود. مثلا میتوان در چابهار یک […]

    لزوم تمرکز دبیرخانه مناطق آزاد در ریاست جمهوری
  • نکات دکتر ایزدخواه در دیدار با دبیر شورایعالی مناطق آزاد:
    🔺رویکرد دکتر عبدالملکی در تمرکز بر تحول سرمایه گذاریها در مناطق آزاد، قابل دفاع است و طرح مبتکرانه بسته‌های سرمایه‌گذاری و مجوزهای بی‌نام می‌تواند تحول آفرین باشد.
    🔺 ضرورت دارد برخی سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق آزاد از دید ملی طراحی شود. مثلا میتوان در چابهار یک قطب ملی صادرات خرما ایجاد کرد که تمام استان‌های تولیدکننده خرما در آن مشارکت داشته باشند. لذا نگاه به زنجیره های اقتصادی کشور در پیشرفت مناطق آزاد موثر است.
    مناطق آزاد باید پیشران تحرک بخشی به صادرات باشند و زنجیره‌های اقتصادی مناطق همجوار خود را مدنظر داشته باشند.
    🔺در ماده ۱۰۵ برنامه هفتم توسعه، تلاش خواهیم کرد تا مناطق آزاد را از مدیریت دوگانه‌ای که دارند خارج کنیم تا با چابکی و انسجام به فعالیت خود ادامه دهند. مناطق آزاد باید در ریاست جمهوری متمرکز شود تا یکپارچگی مدیریتی شکل گیرد.
    🔺برای تعامل با بازارها و صنایع کشورهای دیگر، مناطق آزاد می‌توانند نقطه ثقل همکاری اقتصادی ما با کشورهای هدف و همسایه باشند. در این عرصه برگزاری نمایشگاه‌های هدفمند میتواند کمک بسزایی نماید. چراکه کشورهای همسایه غالبا از توان صنعتی ما بی اطلاعند.
    دبیرخانه مناطق آزاد باید در این عرصه راهبری کند و اتاق‌ها و مراکز تجاری را به سمت تعاملات سازنده با کشورها سوق دهد.
    🔺 تاکنون اغلب در حوزه زیرساخت‌های عمرانی در مناطق آزاد فعالیت شده و از این پس باید به سمت تحول نرم افزاری در اقتصاد و تجارت حرکت نماییم.

    روح الله ایزدخواه/

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل